Meer keuze digitale tijdschriften

Gepubliceerd op: 1 juni 2024 17:10

Goed nieuws: lezers mogen nu 5 tijdschriften tegelijk lenen, voor de duur van 3 weken. Dit was 1 tijdschrift per 1 week. Ook zijn er nieuwe tijdschrifttitels aan de collectie toegevoegd.

Na een voorzichtige introductie van de digitale tijdschriften ín de online Bibliotheek kunnen de leenvoorwaarden nu worden verruimd. Zo kan een lener meer tijdschriften tegelijkertijd lezen, makkelijker een nieuw tijdschrift uitproberen en een tijdschrift langer op de boekenplank houden. Voor lezers met een Minipas Plus blijft het aantal te lenen tijdschriften ongewijzigd, 6 tijdschriften per kalenderjaar, naast 6 e-books en 6 luisterboeken. De leentermijn is echter wel verlengd, naar drie weken.

Nieuwe tijdschriften

De volgende titels zijn toevoegd aan de collectie digitale tijdschriften:

• Columbus Travel
  • Delicious
  • Fiets
  • Fiets Actief
  • Formule 1
  • Helden
  • Kijk
  • Kijk Geschiedenis
  • Landleven (+ specials)
  • Plus Magazine
  • Plus Gezond
  • Procycling
  • Seasons
  • Roots
  • Vorsten
  • Zin

De laatste edities van deze titels worden in de eerste week van juni in de online Bibliotheek-app gezet.

Nieuwsartikelen van De Correspondent

Er zijn 50 nieuwsartikelen van De Correspondent toegevoegd aan de collectie van de online Bibliotheek.

Tevens zijn er zijn 50 nieuwsartikelen van De Correspondent toegevoegd aan de collectie van de online Bibliotheek. De artikelen van De Correspondent zijn in de online Bibliotheek-app terug te vinden onder het contenttype 'Krant'. De artikelen zijn alleen te lezen in de app, niet via de website of de e-reader. Leners met een Basis- of Sterpas abonnement kunnen 5 artikelen tegelijk lenen, gedurende 1 week. Leners met een Minipas Plus kunnen 5 artikelen per kalenderjaar lenen en de leentermijn is ook 1 week.

Het zijn verdiepende artikelen, die redelijk tijdloos en maatschappelijk relevant zijn. Enkele voorbeelden:

• Als je gelooft dat iedereen gelijk is, waarom ben je dan zo rijk? door Rutger Bregman
  • Hoe kwetsbaar Europa is, leer je van een broodrooster door Maurits Martijn
  • Grootouders: het fundament van de samenleving door Lynn Berger