Gastlenen

Gepubliceerd op: 17 augustus 2023 15:13

gastlenen bij de bibliotheek

Ben je lid van een andere Bibliotheek in Nederland en wil je Gastlenen in een Zeeuws-Vlaamse bibliotheek? Of wil je Gastlenen buiten Zeeland met je Zeeuwse pas? Dat kan!

Gastlenen in Zeeland

Ben je lid van een andere Bibliotheek in Nederland en wil je Gastlenen in Zeeuws-Vlaanderen?

Je bent van harte welkom! Kom met je Bibliotheekpas en legitimatie naar één van onze vestigingen. Wij controleren jouw pas van je eigen Bibliotheeek (de zogenaamde ThuisBibliotheek) in een landelijk systeem. Heeft jouw Bibliotheek jouw abonnement toestemming gegeven om te mogen Gastlenen, dan schrijven wij jou gratis in.

Je krijgt dan een Zeeuwse pas en je leent in Zeeland onder de voorwaarden van een Basispas. Ieder jaar controleren wij de pas van jouw ThuisBibliotheek op geldigheid en of je nog steeds in Zeeland leent. Bij twee keer een ja blijft je Zeeuwse pas geldig. Bij een nee schrijven we jouw Zeeuwse pas ook weer uit.

Let op
Boeken die je in Zeeland leent, lever je terug in bij een van de Zeeuwse Bibliotheken.
Boeken die je met je Gastpas in de Gastbibliotheek leent, lever je ook weer in bij die bibliotheek.

Gastlenen buiten Zeeland

Heb je een Basis- of Sterpas? Dan heb je toegang tot Gastlenen.

Bij je eerste bezoek aan de Gastbibliotheek toon je je Zeeuwse Bibliotheekpas en legitimatiebewijs. Hiermee word je gratis ingeschreven bij de Gastbibliotheek. Bibliotheek Zeeuws-Vlaanderen blijft je zogenaamde 'ThuisBibliotheek'.

De regels van de Gastbibliotheek kunnen anders zijn dan je gewend bent. Denk bijvoorbeeld aan de uitleentermijn of het maximaal aantal te lenen boeken.

Let op
Boeken die je met je Gastpas in de Gastbibliotheek leent, lever je ook weer in bij die Bibliotheek.